Monday, 16 May 2011

SELAMAT HARI GURU...


ermm hak3..da lme gak aku xbt post baru..huhuh yela sbb kat pejabat dlu bnyak masa free dan terluang...duk umah nie manjang bz je kn..hak3..ok memandangkan hari ini adalah tarikh keramat 16 mei aku wajib buat post sbb family aku memang terdiri daripada warga2 pendidik..hihihi..seperti yg kita sedia maklum guru lh yg telah banyak menabur jaga,,memberi ilmu tnpa rasa jemu,,tidak menghiraukan susah payah ,,melihat anak didiknya berjaya adalah 1 klimaks kepuasan...(ape kamu nie amir,,serius siket,huhuhu)..ok2..seribu tahun pun nasihat guru tetap berguna,,n sampai kiamat or sampai kapan pun  ilmu2 yg diajarkan kepada kita tetap berguna...orait2..mlm tdi lepak2 ngn my babah,,dy tanya aku 1 soklan maut tahap shitbrix..huhuh 'mer,,esk da hari guru,,kau bile lg nk jd cikgu'..hak3..adoiyai...terdiam n aku xleh nk jawab soklan 2..hak3..insyaallah..aku tetap akn cuba yg terbaik..ibu aku da cikgu,,akak aku da cikgu...xkn aku tibe2 nk jd programmmer..huhuhu anyway aku teringat cabaran ayah aku yg buatkan aku shiatbrix smpai termenung seminggu..'ko tgk nie,,org cari duit guna kapur je,,mana ada susah2,,tgk slip nie,,nie baru btl2 gaji'..ermmmm klu dlm tngga gaji guru,,my abah DG48..memang pangkal 5 la gaji dy....shiyal btl..aku ttp nk beat dy,,aku tringn sgt2 nk ckp 'tgk nie,angah cari duit gne keyboard je'..hahahah insyaallh doakan aku jdi ckgu kmpter 1 hari t k..hak3.

.dala,,stop cite pasal my babah,,pape pb aku nk ucapkan selamat hari guru pd guru2 di tabika kemas gemencheh,,sek keb datuk abdullah gemencheh, sek men keb datuk abdullah gemencheh,,tuan2 yg kt skola askar 2,,ckgu2 kat sek men keb dato mohd taha..terutamanya ustaz zamsul yg setiap masa sudi membimbing aku untk mnjadi manusia brguna..hak3...SELAMAT HARI GURU..





UNTUK MENUNJUKKAN YG CIKGU ITU SANGAT BEST JOM SAME2 KITA NYANYI LAGU 'GURU MALAYSIA' NIE ,LAGU NIE PADA AKU KECIK ABAH AKU SLALU NYANYIKAN KT AKU SMPAI AKU BLH HAFAL DA..HAHAHHA.HAK3..INI SANGAT BEST




Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan


No comments:

Post a Comment