Wednesday, 28 September 2011

nukilan ikhlas buatmu mama adah...

2,3 hari nie aku sibuk menulis lirik lagu baru 4 my cyg,,jujur aku ckp aku xreti main gitar,,stkat lagu2 simple blh la,,gitar aku xreti main 2 masalah besar aku bila bt lagu,,drum je yg pandai aku main...sedang leka memikirkan ayt2 jambu ptg tadi aku dikezutkan oleh post paan,,crita mengenai lec terbaik yg JTMK ada,,klu nk tgk klik kt link nie...pa'an..seperti biasa,,jiwa seorang blogger adalah untuk mencari bahan yg mahu di tepekkan di dalam blog..seakan-akan mempunyai persamaan,,,aku juga telah membuat puisi khas sebab terlalu fokus dan serius sepanjang 2 jam kelas berjalan...bertemankan hujan yang turun dgn lebat,,,aku telah mereka khas sebuah puisi untuk mama adah,,ini adalah puisi SERIUS...tiada unsur gurauan seperti post2 aku sebelum2 nie,setiap ayat2 tu ada maksud tersirat..k..layan..


TIKA KALA INI

tika kala ini,
menatap indah segala mimpi semalam,
sepi dibuai angin anganku suram,
tika kala ini,
kenangan itu adalah diskusi penyesalan,
juga azimat senjata peperangan,
tika kala ini,
ku merenung sayunya secebis erti,
tiada lena mahupun mimpi,
berharap menanti secarik simpati,
tika kala ini,
harapan hanyalah tinggal sekelumit perasaan,
yang ada hanyalah kosong tak berharapan,
tika kala ini
kurasa masa merangkak perlahan,
bertemankan sesalan dan titisan hujan,
tika kala ini,
noktah kosong bermain di fikiran,
senyuman sinis menjadi peneman,
biarkan ilmu menjadi pedoman,
takala kamu di alam pekerjaan.


INI SANGAT BEST!!!


No comments:

Post a Comment