Tuesday, 25 October 2011

Berfikir sejenak..

jujur aku katakan,,bila aku termenung sorang2,,aku tetap tak boleh hilangkan darah negeri dalam daging aku ni..semangat negeri still tinggi dalam jiwa aku..jujur aku katakan..da banyak fakta-fakta setiap pemain-pemain terengganu yang aku dah baca,,dari ashaari sampailah marzuki,,smuanya aku da tahu...tapi........feeling tu langsung xsama macam aku baca fakta-fakta mengenai pemain negri sembilan...aku still membandingkan pemain2 terengganu dgn pemain2 negri sembilan...rezal zamry-kapten negri yg berjaya memecahkan badi negri memenanggi piala malaysia,,sani anuar kamsani,,keeper negri yang membuat kedah pulang hampa,sekaligus kemenangan piala FA melalui sepakan penalti,,samalah juga dari mana asalnya nyamuk,alif,qhaiyum,firdaus,hai-0  n shahurain..nak-nak lagi kunaanlan...tetap xsama feelnya..tetapi apakan daya..terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata buruk padahnya..


selama ini,,bagi aku member merupakan org yang penting dalam hidup aku.,member la yang selalu aku utamakan...bila member rapat pun dah tak ada,,apa gunanya lagi status aku sebagai anak negeri smbilan..aku pn xmintak nk lahir kat sana...apa yang aku tahu...dimana tempat kita lahir,,selagi kita hidup bernafas,,jangan sesekali dilupakan tempat tanah tumpah darah kita..walau buruk mana,walau teruk mana pun,,itu juga lah tempat lahir kita..kita tetap xboleh ubah sampai bila2...walaupun aku kini penyokong setia terengganu,,tapi aku still akan menangis sekiranya negri sembilan kalah...ataupun jika terengganu kalah,,aku still tetap jua akan berkabung kerana naluri hati aku suda terbuka untuk support terengganu..pendirian aku tetap tak akan berubah,,kutuk la jika mahu,maki lah jika perlu dan sapu la aku kalau mampu..apa ada hal...dala..aku tak ada mud,,cukuplah sekadar luahan rasa tanpa bicara yang mampu aku titipkan nie..orait,,salam...

gud luck untuk team negri aku..n smoga berjaya kepada terengganu..


ini sangat xbest!!

No comments:

Post a Comment