Monday, 5 December 2011

Kenangan trekking di gunung berembun....

selepas lima hari tanpa aku membuat post di belog ini akibat keadaan tidak mengizinkan disamping faktor kepenatan yang melampau.....anyway tahniah kepada zaidi dan ruby yg telah melangsungkan perkahwinan pada 4hb yang lalu..pape pn ko memang sempoi di,,sehari sebelum bersanding boleh panjat gunung lagi..hahahahahhaha

nie merupakan gunung hardcore yang first aku trekking...sebelum nie pun pernah panjat gunung ledang dan angsi...tapi tidaklah sehardcore gunung nie sebab gunung berembun nie tiada kesan markking manusia dan gunung nie merupakan hutan dara yang belum terusik oleh manusia..saksikan bingkisan yang sempat aku tepekkan untuk belog terchenta aku nie..hahahahha


video
nie merupakan video first sebelum memanjat gunung berembun yang agak mencabar nie..nak tau kenapa mencabar...jom layan pic2 aku dulu..hahahaha




hutan yang belum diceroboh oleh manusia...agak penat mendaki kerana sedikit sahaja kawasan landai di gunung ini..

tiga calit seperti ini merupakan marking starndart untuk pendaki gunung menandakan setiap kawasan yang telah dilalui..selain itu ia juga mengelakkan tersesat apabila turun daripada puncak gunung..


inilah contoh pencinta alam yang perlu dicontohi...esok nak bersanding boleh g memanjat lagi..hahahaha disamping cintakan manusia,semangat cintakan alam semulajadi seperti ini haruslah diteruskan..wajar aku anugerahkan beliau "TOKOH PENCINTA ALAM PALING BEST!!"


salah satu pemandangan yang agak mengujakan...

luka seperti ini boleh berlaku sekiranya kita cuai ketika trekking..alert itu penting!!

oleh kerana aku berdarah o,,maka pacat amat gemarkan darah aku..hahahahah


sementara itu,,kami tidak terlepas daripada keadaan yang amat-amat getir dimana.....


kesan cakaran kucing hutan..ini kira okay,,macam mana pulak cakaran yang kat bawah nie??

~
~
~
~
~
~
~
~
tidak dapat dipastikan kesan cakaran apakah ini...n kalau yang kat bawah nie pulak???
~
~
~
~
~
~
~
kalau yang nie sendiri paham lah kan..kesan pak belang..hahahaha goyang gak kalau jumpa tanda nie
 depan-depan..apa-apa pun,,inilah cakaran pada sticker "monster" yang sebenar..hahahahha


tidak dapat dipastikan adakah ini kesan cakaran beruang ataupun harimau kumbang....ngeri siot bila masuk kawasan yang penuh mergastua macam nie..pape pun pengalaman macam ni barulah dikatakan adventure sebenar..


macam mana plak kalau cakaran yang macam nie???? kompem goyang lutut bro..hahahahahha


cakaran sampai ke atas..hahaha power betul binatang nie memanjat..merupakan kesan baru dan kami agak berjaga-jaga setiap masa jika kemungkinan terjadi perkara yang tidak di ingini..


abang lan..seorang pendaki yang agak otai dan lagend.,berehat sebentar setalh empat jam mendaki..gunung broga n yong yap merupakan rumah kedua beliau..hahahhaha



berehat sebentar sambil menikmati air gunung...best2..


kenangan trindah...cukup sampai situ jela story aku..hahahahahaha...ini lah aktiviti mengisi cuti sem aku...


keesokkan harinya.......








SELAMAT PENGANTIN BARU!!!! MOGA KEKAL HINGGA KE ANAK CUCU.
(mcm xcaya je sepupu aku nie dah kawin..apa-apa pun tahniah!!)....








INI SANGAT BEST!!!!













No comments:

Post a Comment