Friday, 16 December 2011

Sergio Ramos: "moga cepat sembuh El-guaje"

seperti sedia maklum..aku merupakan pengikut 'los bloncos' yang taat...walaupun aku amat bencikan 'la braughana'  aku tetap cintakan bolasepak sepanyol kerana dari kecil sampailah aku besar..jersi pertama yang aku pakai seumur hidup aku adalah jersi "valencia club de futbol" dimana ia dihadiahkan oleh arwah awek aku satu ketika dahulu..aku mula meronta dan ingin mencarut tahap dewa mengapakah jersi sehuduh ini degemari oleh arwah..aku mencampakkannya ke dalam almari kerana bagi aku jersi m.u adalah terpaling hensem...

dan pada suatu hari...selepas ketiadaan arwah..aku mula teringat kepada jersi valencia yang arwah berikan kepada aku dulu lalu aku mula mengsearch di internet....setelah lebih dua jam aku mentelaah kelab catalan daripada sepanyol ini..barulah aku dapat merumuskan....arwah amat suka kepada "david villa" yang ketika itu mula meningkat naik namanya di valencia.....disini baru aku kenal..valencia merupakan kelab ketiga terkuat di sepanyol dan 'david villa' merupakan nadi skuad sepanyol..ia terbukti apabila sepanyol berjaya memenanggi EURO CUP  dan WORLD CUP... seterusnya menjadi pasukan yang memegang status nombor satu dunia..david villa yang digelar "El-Guaje" (taufan yang memusnahkan) berjaya menjaringkan lima gol dan satu assist dalam tujuh penampilan di piala dunia dan membawa pasukan Fulio la rojas memenaggi piala dunia.........

itu cerita dulu..valaupun david villa kini mewakili barcalona dan aku amat bencikan barcalona...real madrid merupakan pasukan favourite aku selepas m.u....tapi yang aku respek mengenai bolasepak sepanyol adalah...walaupun barcalona dan real madrid merupakan pasukan 'el-classicco' di sepanyol yang terkenal sejak dahulu memang bermusuhan..tetapi..setiap player tidak kira dari barcalona mahupun real madrid...apabila mewakili spanyol,mereka akan unite dan bersatu...tidak seperti di dalam liga...that why mengapa aku sangat sukakan sepanyol...sergio ramos merupakan player real madrid..dan seperti yang kita sedia maklum...david villa telah mengalami patah kaki ketika mewakili bercalona dalam merebut piala dunia antara kelab kelmarin..sergio ramos mengucapkan semoga cepat sembuh kepada david villa..dan ini sangat mengarukan...semangat cintakan negara itu amat penting walaupun mereka berdua daripada kelab yang berbeza...ESPANA FELIZ SIEMPRE...FURIA LA ROJAS...VIVA ESPANYORA!!!


david villa ketika mewakili valencia..



El-Guaje ketika mewakili sepanyol.....merupakan sebab mengapa aku sangat sukakan pasukan bolasepak sepanyol..




semoga cepat sembuh menjelang EURO 2012.....








INI SANGAT BEST!!



No comments:

Post a Comment