Saturday, 31 March 2012

Last hope..

dilahirkan dalam golongan warga pendidik membuatkan diri aku bersyukur,,sekurang-kurangnya aku berpeluang memilih laluan hidup aku sendiri..ape-ape pun tujuaannye tetap sama..mengikut jejak langkah abah,ibu n akak aku sebagai seorang guru..mereka inspirasi hdup aku...memandangkan diri aku agak majal dan dulu tak nak belajar pandai-pandai...perjalanan hidup aku memang sangat-sangat jauh...memang trsenyum sorang-sorang bile berangan nak jadi cikgu komputer...coding pun semput nak mengadap..ada hati..hahahahahahha tapi takpe lah..perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama...ceeewaaaahhhh...itulah tujuaan hidup aku...

sebagai seorang jantan sejati,,lelaki mana yang xtercabar bila ayahnya kata "tengok,abah cari duit guna kapur je,org cuti abah cuti,keje guna otak,bukan guna badan!"...ayat itu amat-amat menusuk ke lobang jantung aku..pedih n buat aku berpikir panjang..antara ayat-ayat my babah yang tak mungkin aku lupakan ialah 'org yang senang sekarang,sejarah hidupnye mesti pernah susah'..'ko tengok org mesin rumput kt tengah-tengah padang tu,,tu la keje kau kalau kau banggang'..'tengok org tunggu bas tu,,pakai da smart,henpon da mahal,tpi tunggu bas,kau pulak?? nak naik moto je sampai tua??'...huuhhhhh makan dalam...hahaha tapi itulah yang aku respect..aku tahu pengalaman hidup abah aku memang seorang yg kuat berusaha...aku masih ingt lg time dia nak ambil test untuk naik pangkat n gaji..siang malam mengadap buku,highlight sana sini,,time sblum makan sempat menghafal lg..aku nmpak kesungguhan abah untuk cari matlamat hidup dia...kecewa xdpt sambung belajar kt oversea sebab time tu family aku susah, walaupun dah ditawarkan oleh usm tetap xmematahkan semangat dia..u r my hero!! aku bangga ada abah yang sentiasa bagi contoh terbaik kt anak-anak dia..aku takkan hampakan harapan dia kerana aku juga ingin berada dimana dia berada sekarang!! 

walau susah mana,walau jerih mana,,matlamat aku tetap ingin jd seorang guru..biarlah kene amik PJJ berulang sana sini,,malah amik KPLI dua puluh  kali pn aku sanggup..aku akan pastikan!! itu azam aku..satu kepuasan yang xboleh dibeli bila aku mampu membalas setiap kata-kata abah aku..
'abah cari duit guna kapur,angah cari duit guna keyboard je..'..itulah kata-kata semangat yg aku pegang bila aku mula berputus asa..tggu abah..angah akan pastikan!!




last hope aku..harap-harap dpt lah..kalau xdpt nampaknye ready2 jela nak pjj...









INI SANGAT BEST!!!

No comments:

Post a Comment