Friday, 15 June 2012

Espana Para Siempre!!

bahanag euro makin hangat,,16 pasukan bersama merebut satu piala berprestij..pasukan manakah yang bakal tersingkir?? sama-sama kita saksikan sejarah bakal tercipta di bumi ukrine dan poland...apahal ayat aku mcm dalam telebisyen je nie..hahahahahaha ok2..first aku nak translate maksud bola....bola ialah Buat Orang Lupa Awek..bg yang forever alone tu aku xdpt nk tolong lah...hahahahaha persetankan segala masalah....aku dengar belanda power..betul ke??? sblum sepak mula euro,,jurulatih belanda dah kata 'final akan menemukan pasukan orenje dan la rojas'.... kepala bana dia....dengan denmark pun buleh kalah..ditongsampahkan oleh jerman...hak3....harus di ingat..hanya spain saja yang mampu menghumban jerman ke lembah yang hina seperti yang telah dilakukan di world cup yang lepas..

arghhhh apasal cerita pasal belanda je nie??? hurmm seperti biasa terlihat sinar terang catalunya memancar...pasukan yang memegang status juara bertahan dan juara piala dunia beraksi lagi bagi mempertahankan maruah bumi andalusia...seluruh umat manusia terpana menyaksikan pasukan hebat yang degelar dengan panggilan 'la rojas'  ini membelasah dan menyunat pemain-pemain ireland tanpa belas kasihan...meskipun tanpa kehadiran 'el-guaje'..spain masih lagi boleh mengharapkn penyudah berbisa iaitu taufan yang memusnahkan (el-nino)..nasib baik torres keluar dari kelab yang hina ..kelab liverfool..kalau tak mesti dia pun main macam liverfool..terima kasih kepada torres yang telah menyumbat dua gol,,cesc  fabregas dan davil silva...kamu semua memang tidak menghampakan...berbaloi aku bersengkang mata waktu dinihari demi menyaksikan perlawanan pasukan hebat ini...walaupun aku mengakui,,corak permainan yang diterapkan  Vicente Del Bosque  kadangkala mampu membuatkan aku ngantuk kerana permainan bola hantaran pendek,,thru ball yang ringkas tetapi memerlukan disiplin yang tinggi..falsafah bolasepak sepanyol amat mudah..'siapa yang menguasai bola,,dia akan memenangi perlawanan'..setakat ball posession 70% tu benda biasa..seperti mana ireland..aku juga terkena magis permainan sepanyol,,bila tengok lama-lama sepanyol main,,jadi leka..bila dah leka lama-lama ngntuk,,bila dah ngntuk plak tiba-tiba trus gol..hahahhaha inilah klimaks sebenar pelawanan bolasepak antarabangsa....naik sakit tekak aku menjerit sampai terkeluar suara amuk..hahahahahahaahha dahla.. keputusan sepenuhnya..SPAIN 4-O REPUBLIC IRELAND....



xpayah predictions sgt lah kan..hahahahha




walaupun tanpa david villa dan carles puyol...sepanyol masih mampu menyengat pada kempen euro kali ini..



well done torres...kamu sudah berada pada kelas yang tersendiri..




jika david villa ada dalam skuad sepanyol..aku optimis sepanyol merangkul gelaran juara pada kali ini..sayangnya kaki beliau patah dan tidak sembuh sepenuhnya  sebelum kempen euro bermula....lawa sweater dia pakai tu..huhuhuhu




Viva Espana (makwe iker casillas)....














INI SANGAT BEST...








2 comments:

  1. bnyak peluang kot smlm..kalau nk diikutkan mmg bnyak gol bleh sumbat..kesian pulak ireland x dapat bola...hahaha..

    ReplyDelete