Tuesday, 4 September 2012

Mengsnok di petang raya..



agak lama blog nie menyepi...sebab semangat gua untuk menaip dah berkurang...gua dah tak suka bercerita mcm dulu...ok2..memandangkan lepas habis diploma gua tak ada benda nak buat...gua telah ditawarkan untuk menjadi pegawai fama di negeri sembilan...fama,,bukan pama...mereka hendak membuat tanaman komersil,,katanyer penduduk di malaysia ni dah muak sangat,,asyik-asyik pisang je,tak pisang cempedak,,tak cempedak buah mangga....senang cerita..alik-alik buah tu jugak yang fama duk komersilkan..oleh dengan rasa tanggungjawab serta dedikasi yang tinggi..gua telah menyahut hasrat kerajaan melalui fama dengan slogan "PERTANIAN ADALAH PERNIAGAAN"...gua bercadang ingin melestarikan tanaman anggur di malaysia..untuk sekarang gua dah tempah 15 ribu anak pokok anggur tanpa biji dari yugosalavia...hasilnya sungguh memuaskan dimana anak-anak anggur tadi mula menyesuaikan diri dengan habitat di malaysia yang beriklim panas lembab serta boleh hidup dengan diberikan baja tahi ayam sahaja...hurmm..pendek cerita..gua sekarang menjadi penanam anggur yang berjaya..hihihihihihihi (gelak jahat)


ermm..apa kene mengena cerita pasal anggur dengan tajuk post nie??? xda kene menenge pn sebenarnya..saje stori je..hahahaha sebenarnya agak lama gak gua tak bersnook...atau bahasa budimannya mengsnooker..hahaha tetiba plak member gua ajak..agak lama gak gua tak lawan dengan member gua nie..maklum la..semuanya sambung study n ada yang dah jadi akauntan..tapi serius gua cakap..tangan dah macam tak berbedung dek kerana terlalu lama tak berpleasing..permainan snooker memerlukan kita berfikir kehadapan serta memikirkan akibat dan natijahnya jika kita angkong,berhutang mahupun bola minum...senang cerita...ia memerlukan daya kretiviti tumpuan yang tinggi disamping menggerakkan otak kiri untuk memberikan hasil yang jitu..arghhhhhh ..gua plak yang pening...senang cerita ,,ia sama macam belajar fizik...hahahahahaha apa-apa pun gua enjoy sebab dah lama gua tak bergelak membesar dengan kuatnyer..gua akhiri post gua dengan serangkap pantun..

sejuk sungguh petang ini ye,
selamat hari raye....

hahaha mcm banggang je..kihkihkih..ok2...adios!!




ijat bukan nama sebenar..




sukri pun pun bukan nama sebenar.





ijat dan sukri bersama-sama bukan nama sebanar...hahahaha..


hurm..gambar gua mana??? memang la xda gambar gua..dah gua tangkap pun curi-curi....lgpun gua x suka tngkap gambar smbil buat-buat main..mcm banggang je...takut suir nanti..ha
haahahah









dah..jom tido..cejuk nie...kahkahkah












INI SANGAT BEST

No comments:

Post a Comment