Wednesday, 31 October 2012

Menjenggo katernyer cuy......


agak lama gak aku xturun ke laut mahupun sungai untuk memancing....bukan pe,cuma kat sini xda banyak port...kalau dah sangap sangat g tala kolam patin kat rantau,n.sembilan....tak pun kat blakang umah nenek member aku...adib...jadi pemancing underground balik la..hahaha...raya hari tu dah merasa jadi taik dah...mancing punya mancing taw2 dah dengar takbir raya...peearrrgghhhh series shahdu shiyal...hihihi 

seperti biasa,,pencinta alam amat gemar mendekati alam..itu adalah lumrah kebiasaan manusia biasa....trip menjeggo mula diatur...rakan taulan dan sepupu sepapat habis di helo.....pada yang tak taw menjeggo tu benda ape,,,adakah sejenis makanan?? mahupun serangga hijau berdarah sejuk,, atau mamalia bertelur dan menyusukan anak??...tidak....bukan itu maksudnye...menjeggo tu lebih kepada aktiviti memburu sesepit biru,,atau lebih dikenali sebagai udang galah....orang tua-tua ada menyebut.."dimana ada udang galah,disitu ada buaya"..hihihi itu yang sedikit merisaukan aku...bukan ape..trip kali nie bakal dilaksanakan kat sungai timun dengan menaiki bot..,,,naik bot lebih nyaman katernyer...bepikir seratus kali jugak aku sebab hasil penyelidikan jabatan perhilitan negeri sembilan mendapati,terdapat kira-kira 3 ribu ekor buaya di sungai timun???? ffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kejadah ape semua nie.....ermmm dah nama pun memancing..tak sah kalau tak da cabaran...pada member-member yang agak-agak free pada 2.12.2012 nanti leh la same2 kita menjeggo..mungkin ada otai yang turun skali...aku??? tabahkan hati n buat-buat berani je..sebab aku ada pengalaman pahit naik bot nie..huhuhuhuhu tu jela kot..adios!



air yang tenang jangan disangka tak ada sang bedal..hurmmm..layan jela cuy!




brengggol tengah menhimbik katernyer...




mamat nie yang beriya-iya ajak aku..siap marah aku lg...nasib baik ko sepupu aku..kalau x,,memang tak lah kan aku nak ikot...memang la nyaman..tapi kena sampai 7,8 jam atas bot memang pudui cuy!



sepupu aku yang sekor nie tak payah cakap..tahap taik dah nie...hahaha setting cantik-cantik....dua haribulan kita layan...















INI SANGAT BEST!!!






No comments:

Post a Comment